Załącznik do zarządzenia nr 6/2015/2016
Dyrektora Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie
z dnia 12.04.2016 roku
Zasady rekrutacji
do Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie
na rok szkolny 2016/2017
§ 1.
Zasady rekrutacji kandydatów na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej określa ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7) oraz ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. Nr 2156 z późn. zm.), zwana dalej „Ustawą” oraz Uchwała nr VII/59/15 Rady Miasta Olsztyna z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w Pałacu Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie (Dz. Urz. woj. warm. – maz. z 2015 r. poz. 1505).
§ 2.
1. Pałac Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie, zwany jest dalej „Pałacem” lub „placówką”.
2. Rekrutacja odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
3. Kandydatami na wychowanków Pałacu są zamieszkałe na terenie Miasta Olsztyna dzieci przedszkolne, dzieci i młodzież szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole.
4. Kandydatami na wychowanków Pałacu mogą być również spoza Olsztyna – dzieci przedszkolne, dzieci i młodzież szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole – przyjmowane
do placówki, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego (w tym postępowania uzupełniającego) placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami na zajęcia.
§ 3.
Rodzice dzieci lub pełnoletni uczestnicy kontynuujący w roku szkolnym 2016/2017 udział w zajęciach organizowanych przez Pałac, składają deklarację o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach (załącznik nr 1), na które dziecko zostało przyjęte, w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego (5.05.2016 r. – 11.05.2016 r.).
§ 4.
Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia organizowane przez Pałac przeprowadza się na wolne miejsca, na jedno wybrane zajęcie organizowane przez placówkę.
§ 5.
Kandydata do Pałacu zamieszkałego*) w Olsztynie przyjmuje się na wniosek rodziców kandydata lub kandydata pełnoletniego.
§ 6.
1. W terminach określonych harmonogramem rekrutacji (załącznik nr 2), kandydaci do Pałacu składają w sekretariacie placówki następujące dokumenty:
1)wniosek do placówki wg ustalonego wzoru (załącznik nr 3 – będzie dostępny w terminie 18-19.08.2016 r.)
2) dokumenty wymagane (załącznik nr 4 – oświadczenie kandydata niepełnoletniego lub załącznik nr 4A oświadczenie kandydata pełnoletniego)
3) zaświadczenia, oświadczenia, orzeczenia, postanowienia, deklaracje oraz inne wymagane oświadczenia potwierdzające spełnianie przez kandydata odpowiednich kryteriów (do załącznika nr 3 jeżeli dotyczy).
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, należy składać wyłącznie w plastikowej koszulce,
w sposób określony w art. 20t Ustawy, tj. w oryginale albo w odpowiednio poświadczonej kopii, odpisu lub wyciągu z dokumentu.
§ 7.
1. Postępowanie rekrutacyjne do Pałacu, uwzględniając kryteria wymienione w § 8, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza jej przewodniczącego.
2. Komisja, o której mowa w ust. 1, po otrzymaniu wymaganych dokumentów przeprowadza
z wykorzystaniem Systemu postępowanie rekrutacyjne, w wyniku którego podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do placówki, listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do placówki lub informację o liczbie wolnych miejsc oraz sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego.
§ 8.
1. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w § 2 ust. 2, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,
2) niepełnosprawność kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata niepełnoletniego,
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata niepełnoletniego,
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata niepełnoletniego,
6) samotne wychowywanie kandydata niepełnoletniego w rodzinie,
7) objęcie kandydata niepełnoletniego pieczą zastępczą,
2. Kryteria, o których mowa w ust. 1, mają jednakową wartość – po 14 punktów.
3. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone w uchwale Nr VII/59/15 Rady Miasta Olsztyna z dnia 25 marca 2015 r., tj.:
1) laureat ogólnopolskich i wojewódzkich konkursów, olimpiad i zawodów, w tym sportowych wyłącznie w dyscyplinach realizowanych w placówce – 5 punktów,
2) finalista ogólnopolskich i wojewódzkich konkursów, olimpiad i zawodów, w tym sportowych wyłącznie w dyscyplinach realizowanych w placówce – 4 punkty,
3) kolejność złożenia wniosku w sprawie przyjęcia do placówki:
a) w pierwszym tygodniu określonym w harmonogramie – 3 punkty,
b) w drugim tygodniu określonym w harmonogramie – 2 punkty,
c) w pozostałym terminie określonym w harmonogramie – 1 punkt.
4. Dokumentami potwierdzającymi kryteria, których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2, są kserokopie dyplomów lub zaświadczeń potwierdzających osiągnięcia kandydata, natomiast dokumentem potwierdzającym kryterium, którym mowa w ust. 3 pkt 3, jest wniosek o przyjęcie do Pałacu z datą jego złożenia w placówce.
§ 9.
1. W pierwszej kolejności do Pałacu kwalifikowani są kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę punktów.
2. System zapewnia kandydatowi, który uzyska wystarczającą liczbę punktów, zakwalifikowanie się do Pałacu. Kandydat zostanie przyjęty do Pałacu w przypadku uzyskania wystarczającej liczby punktów i po potwierdzeniu woli przyjęcia do placówki.
§ 10.
1. Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
do Pałacu oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do Pałacu
lub informacji o liczbie wolnych miejsc nastąpi z zachowaniem terminu określonego harmonogramem rekrutacji.
2. Kandydat umieszczony na liście zakwalifikowanych do Pałacu zobowiązany jest, z zachowaniem terminu określonego harmonogramem rekrutacji, do potwierdzenia woli uczestniczenia w zajęciach organizowanych przez placówkę poprzez dostarczenie podpisanego przez rodziców kandydata lub kandydata pełnoletniego oświadczenia woli przyjęcia do Pałacu (załącznik nr 5 – kandydat niepełnoletni lub załącznik 5A – kandydat pełnoletni), zawierającego klauzulę, o której mowa w art. 20t ust. 6 Ustawy.
3. Dzień podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informacji o liczbie wolnych miejsc jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
4. W terminie 7 dni od dnia, o którym mowa w ust. 3, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do placówki.
5. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata
lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
6. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Pałacu odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
7. Dyrektor Pałacu rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 5, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Pałacu służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 11.
1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Pałac nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor Pałacu przeprowadza postępowanie uzupełniające stosując przepisy niniejszego regulaminu.
2. Komisja rekrutacyjna przyjmie kandydata do Pałacu, jeżeli w wyniku postępowania uzupełniającego kandydat zostanie zakwalifikowany oraz złoży wymagane dokumenty.
3. Ogłoszenie wyników postępowania uzupełniającego nastąpi w terminie określonym harmonogramem rekrutacji.
§ 12.
Po zakończeniu rekrutacji Pałac przyjmuje wychowanków na wolne miejsca lub zwolnione miejsca w pracowniach w ciągu całego roku szkolnego.
Podanie o przyjęcie na wolne lub zwolnione miejsca w pracowniach – wersja pliku *.pdf
§ 13.
1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat do Pałacu jest jego wychowankiem.
2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Pałacu, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora Pałacu została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
____________
*) Wypis z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121):
Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
Art. 26. § 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.
§ 2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy.
Art. 27. Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce zamieszkania opiekuna.
Art. 28. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.
Opis pracowni |
wiek | nauczyciel | miejsce |
Nauka | |||
Historia sztuki Zjawiska kultury i sztuki w szerokim kontekście filozofii, literatury i filmu. Tajniki rozwoju sztuki. Sylwetki artystów, ich postawy życiowe, moralne i twórcze. Nauka rozpoznawania stylistyk, analizy i opisu dzieł stuki. Uczestnicy startują w Olimpiadzie Artystycznej, zdają maturę z historii sztuki na poziomie rozszerzonym. | gimnazjum liceum | Bartosz Ordelewski | sala 304ul. E. Plater 3 |
Grupa Archeo Rekonstrukcje strojów średniowiecznych. Tworzenie kolekcji strojów oraz przydatnych przedmiotów. Projektowanie własnych strojów oraz użytkowych przedmiotów Średniowiecza na postawie reprodukcji. Poznanie dzieł piśmiennictwa i iluminacji, kultury, dnia powszedniego i zwyczajów Średniowiecza. Grupa uczestniczy w Dniach Grunwaldu. | gimnazjum, szkoły średnie | Bartosz Ordelewski | sala 304ul. E. Plater 3 |
Język angielski Indywidualizacja nauczania, dostosowanie zadań do możliwości każdego uczestnika. Poznawanie odmiennych kultur. Spotkania z ludźmi z całego świata. | Od IV klasy szkoły podstawowej do szkoły średniej |
Barbara Głownia |
sala 201ul. E. Plater 3 |
Język niemiecki Bezstresowe nauczanie w małych grupach od podstaw i dla zaawansowanych. Na najmłodszych uczestników zajęć czekają zabawy językowe, wierszyki, piosenki i teatr a na starszych zróżnicowane ćwiczenia i krajoznawstwo. | 7-17 lat |
Magdalena Wybrańska |
sala 201ul. E. Plater 3 |
Art & English – zabawa różnymi formami plastycznymi połączona z nauką języka angielskiego i poznaniem kultury krajów anglojęzycznych. | 5 – 11 lat | Joanna Woźniak | ZSO 3 ul. Turowskiego 3 i sala 115 ul. E.Plater 3 |
Teatr i literatura | |||
Twórcze zabawy dla najmłodszychPrzygotowujemy naszym maluszkom wierszyki,teatrzyki, zabawy ruchowe i plastyczne. Raz na dwa miesiące zapraszamy także gości, którzy będą dzielili się swoją wiedzą z rodzicami. Pedagodzy, psycholodzy, dietetycy i rehabilitanci pomogą i odpowiedzą na wszystkie pytania. | 2-3 lata | Magda Marek | sala 110 ul. E. Plater 3 |
Zespół dziennikarski. Poznanie gatunków dziennikarstwa informacyjnego i publicystycznego. Doskonalenie sprawnego posługiwanie się językiem polskim. Zagadnienia kultury języka. Uczestnictwo w ciekawych wydarzeniach na terenie Pałacu Młodzieży i miasta. Tworzenie własnego czasopisma. | gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalne | Katarzyna Gagacka | sala 3 ul. E. Plater 3 |
Grupa literacka – rozbudzanie zainteresowań literackich i pisarskich, kształcenie sprawności pisarskich. | gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalne | Katarzyna Gagacka | ZSO 4 ul. Turowskiego 3 |
Plastyka i fotografia | |||
Fotografia/Multimedia Wiedza o kompozycji, świetle, sprzęcie fotograficznym, oprogramowaniu. Nauka pracy w studiu, obróbka komputerowa, praca w ciemni. Łączenie różnych form przekazu informacji w prezentacje multimedialne (animacje, fotocasty, video). Udział w plenerach, konkursach, wystawach. |
V-VI kl. SP gimnazjum, liceum | Ewa Wieliczko | sala 307ul. E. Plater 3 |
Pracownia filmowa Wiedza o dramaturgii filmowej, gatunkach filmowych, scenopisarstwie, technikach realizacji. Produkcja filmów animowanych, aktorskich, aktorskich z efektami specjalnymi. Nauka montażu on line i realizacji efektów specjalnych. |
gimnazjum, liceum | Andrzej Wojnach | sala 307ul. E. Plater 3 |
Pracownia ATELIER- rysunek, malarstwo scenografia. Specjalizuje się w nauce od podstaw odręcznego rysunku artystycznego , projektowanie scenografii i kostiumów., | Gimnazjum, liceum | Grażyna Jaśkiewicz – Steranko | sala 103ul. E. Plater 3 |
Rzeźba Uczestnik zapoznaje się z kilkoma dziedzinami sztuki:- rysunek (ołówek, węgiel, sucha pastel, tusz),- rzeźba (glina, glina ceramiczna, gips, instalacja rzeźbiarska),- ceramika (artystyczna i użytkowa). | Gimnazjum i liceum | Dawid Gołębiowski | sala 7 ul. E. Plater 3 |
Zajęcia plastyczne 115 Plastyka dziecięca – oparta na autorskim programie nauczania. Idea: rozwijanie zdolności artystycznych, rozbudzanie kreatywności, nauka odbioru sztuki, pobudzanie potencjału dziecięcej wyobraźni do twórczej pracy. Nauka i zabawa. | 7 – 10 lat | Anita Raczyńska | sala 115ul. E. Plater 3 |
Pracownia małych sztalug, 115 Nauka malarstwa, rysunku, kompozycji oraz podstaw projektowania plastycznego. Kreatywnie i na wysokich obrotach. Bogaty program dydaktyczny, wystawy, plenery, warsztaty grafiki, konkursy . | Od IV klasy SP bez ograniczeń | Anita Raczyńska | sala 115ul. E. Plater 3 |
Plastyka dziecięca- oparta na autorskim programie nauczania. Rozwijanie kreatywności, i zdolności artystycznych,bogaty program dydaktyczny, zróżnicowane techniki plastyczne. | 7 – 10 lat | Agnieszka Przełomiec | sala 115 e. Plater 3 |
Rysunek i malarstwo dla początkujących oraz zaawansowanych. Rysowanie i malowanie martwych natur, czasami pejzażu, a po opanowaniu podstawowych umiejętności także człowieka. | Gimnazjum i liceum | Mirosław Garniec | sala 111ul. E. Plater 3 |
Zajęcia plastyczne 115 Podstawowe pojęcia z plastyki: kompozycja, perspektywa, przestrzeń, barwy. Ćwiczenia ilustracyjne z wyobraźni i inspirowane baśniami i muzyką. Udział w wystawach i konkursach miejskich oraz ogólnopolskich. | 7-12 lat | Justyna Sołowiej | sala 115 E. Plater 3 |
Pracownia MALARSTWA SZTALUGOWEGO 111 Wprowadzanie podstawowych pojęć z zakresu sztuk plastycznych, szczególnie malarstwa artystycznego, ćwiczenia w komponowaniu prac malarskich, kształtowanie poczucia barwy, poznawanie i stosowanie różnych technik malowania. Systematyczna praca oparta na programie autorski pozwala na przygotowanie wychowanka do wyższych studiów artystycznych. Prezentacja prac malarskich w Saloniku Wystawowym Pałacu Młodzieży |
gimnazjum, liceum | Anna Markiewicz | sala 111ul. E. Plater 3 |
Pracownia rękodzieła artystycznego Motyw przewodni – tkanina dekoracyjna (tkactwo ręczne, batik, malowanie na jedwabiu, filcowanie, patchwork, aplikacje, haft oraz techniki własne).Lepienie z różnych mas. Wykonywanie ozdób świątecznych, biżuterii. Szydełkowanie, robienie na drutach, szycie ręczne i na maszynie. Na zajęciach jest możliwość wyboru techniki zgodnie z zainteresowaniami. | Od II kl. SP bez ograniczeń | Teresa Jabłońska | sala 206ul. E. Plater 3 |
Pracownia rękodzieła SZTUKO DZIAŁANIE Poznanie świata rękodzielniczych technik plastycznych, tworzenie własnych gier i zabaw, udział w przygotowaniu scenografii do przedstawień teatralnych. |
7 – 15 lat | Alicja Borsiak-Śleszyńska | sala 204ul. E. Plater 3 |
Pracownia projektowania strojów Wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu projektowania. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Uwrażliwianie na plastyczne zasady w projektowaniu ubiorów. Podstawowy kurs szycia. | 7 – 12 lat | Justyna Sołowiej | sala 204ul. E. Plater 3 |
Plastyka Poznawanie różnych technik plastycznych, dopasowywanie technik do możliwości wiekowych dzieci. Rozwijanie umiejętności manualnych, postrzeganie świata przez kolory. Rozwijanie kreatywności, umiejętność pracy zbiorowej. Sztuka poprzez zabawę. | 5 – 11 lat | Agnieszka Przełomiec | ZSO 3 ul.Turowskiego3 |
German & Art Zajęcia dla dzieci i młodzieży zainteresowanych nowymi technikami rękodzielniczymi (decoupage, scrapbooking, technika pergaminowa i wiele innych) i językiem niemieckim. Poznanie podstawowego słownictwa i zwrotów przy okazji tworzenia wyjątkowych prac! | od 6 lat – bez ograniczeń | Anna Gargas | ZSO 3 ul. Turowskiego |
Zajęcia umuzykalniające Ruch, śpiew, gra na instrumentach perkusyjnych, taniec oraz różne zabawy i ćwiczenia muzyczne. Kilka razy w roku prezentacja umiejętności na zajęciach otwartych i występach. | 3 - 8 lat | Grażyna Kotarska, akompaniament Piotr Zielonka | sala 110ul. E. Plater 3 |
Instrumenty | |||
Nauka gry na gitarze ze śpiewem. Nauka gry na gitarze jako akompaniament do śpiewu. Uczymy się piosenek popularnych (turystyczne, biesiadne, patriotyczne, rockowe oraz piosenki na czasie). | szkoła podst.gimnazjum | Waldemar Ciukszo | sala 5 ul. E. Plater 3 |
Instrumenty klawiszowe.Nauka gry na instrumentach. Wiadomości z zakresu teorii i zasad muzyki. Wychowankowie biorą udział w występach oraz konkursach na terenie Pałacu Młodzieży oraz w innych ośrodkach kultury w Olsztynie. | Szkoła podst. Gimnazjum liceum | sala 312ul. E. Plater 3 | |
Nauka gry na fletach prostych Udział w zespołach przygotowuje do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu kulturalnym Pałacu Młodzieży i środowiska. Rozbudza i rozwija potrzebę obcowania ze sztuką | Szkoła podst. Gimnazjum liceum | sala 5 ul. E. Plater 3 | |
Zespoły muzyczne. Nauka gry na gitarze basowej, perkusji, gitarze elektrycznej. Wspólne granie. | Szkoła podst. Gimnazjum liceum | Waldemar Ciukszo | sala 5 ul. E. Plater 3 |
Instrumenty klawiszowe. Nauka gry na instrumentach. Wiadomości z zakresu teorii i zasad muzyki. Wychowankowie biorą udział w występach oraz konkursach na terenie Pałacu Młodzieży oraz w innych ośrodkach kultury w Olsztynie. | 6 – 20 lat | Grażyna Kotarska | sale 212 i 213ul. E. Plater 3 |
Nauka gry na gitarze ze śpiewem. Uczestnicy poznają akordy oraz sposoby akompaniowania na gitarze. Śpiewają polskie i zagraniczne piosenki rockowe z towarzyszeniem gitary. |
gimnazjum i liceum |
Tomasz Łukaszuk |
sala 5 ul. E. Plater 3 |
Gitara klasyczna Uczestnicy poznają akordy, nuty i tabulatury. Poprzez ciekawy i różnorodny repertuar uczą się akompaniowania i wspólnego muzykowania. Na koncertach orkiestry gitarowej wykonują melodie filmowe, rozrywkowe oraz popularne piosenki. Biorą udział w warsztatach, konkursach, wycieczkach i różnych występach. | 10 – 20 lat | Michał Piekut | sala 310ul. E. Plater 3 |
Podstawy gry na perkusji. Podstawy gry na perkusji, rytmów perkusyjnych oraz improwizacji. Zajęcia odbywają się w grupach trzyosobowych po 45 minut. | gimnazjum i liceum | Tomasz Łukaszuk | sala 5 ul. E. Plater 3 |
Zespoły muzyczne (rockowe)Praca w małych zespołach muzycznych z wykorzystaniem perkusji, gitar elektrycznych, basowych oraz mikrofonów. | gimnazjum i liceum | Tomasz Łukaszuk | sala 5 ul. E. Plater 3 |
Gitara klasyczna Uczestnicy poznają akordy, nuty i tabulatury. Poprzez ciekawy i różnorodny repertuar uczą się akompaniowania i wspólnego muzykowania. Na koncertach orkiestry gitarowej wykonują melodie filmowe, rozrywkowe oraz popularne piosenki. Biorą udział w warsztatach, konkursach, wycieczkach i różnych występach. | gimnazjum i liceum | Mirek Piekut | sala 310ul. E. Plater 3 |
Śpiew | |||
Chór Chłopięcy Miasta Olsztyn Poznanie techniki śpiewu wokalnego, orientacja w zapisie nutowym. W repertuarze jest muzyka dawna, ludowa, rozrywkowa polska i innych krajów. Zespół bierze udział w obozach chóralnych, festiwalach, koncertach. | III – VI klasa SP | Józef Wojtkowiak | LO1, ul. Mickiewicza 6, sala 103 |
Chór dziewczęcy Poznanie techniki śpiewu wokalnego, orientacja w zapisie nutowym. Śpiewanie piosenek w układzie jedno i wielogłosowym. Muzyka dawna, ludowa, rozrywkowa polska i innych krajów. Zespół bierze udział w obozach chóralnych, festiwalach, koncertach. | III – VI szkoła podstawowa | Józef Wojtkowiak | LO1, ul. Mickiewicza 6, sala 103 |
„NO NAME” - dziewczęcy zespół wokalny Podstawy emisji głosu. Utwory i piosenki w układzie 3-głosowym z towarzyszeniem pianina. W repertuarze utwory rozrywkowe, rockowe oraz kolędy i pastorałki. | Gimnazjum, liceum | Tomasz Łukaszuk | sala 3ul. E. Plater 3 |
Pracownia Piosenki Pracownia Piosenki to miejsce dla wszystkich, którzy chcą zajmować się śpiewem zarówno solowym jak i zespołowym. Pracujemy nad: rozwojem muzykalności, emisją głosu, budowaniem repertuaru, umiejętnością śpiewu solowego i zespołowego. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i licealnych. | SP, gimnazjum, liceum | Judyta Mazur | sale 211 i 213ul. E. Plater 3 |
Nauka śpiewania piosenek z akompaniamentem gitary klasycznej. W repertuarze są piosenki turystyczne, żeglarskie, biesiadne i inne. |
9 – 12 lat | Piotr Zielonka | sala 211ul. E. Plater 3 |
Dziecięcy zespół wokalny. Prawdziwa przygoda ze śpiewem, zabawą i dobrą muzyką, połączona z występami, udziałami w koncertach, konkursach i wycieczkach. Bogaty repertuar piosenek i pozytywnych wrażeń. | sala 312ul. E. Plater 3 | ||
Pracownia Piosenki Pracownia Piosenki to miejsce dla wszystkich, którzy chcą zajmować się śpiewem zarówno solowym jak i zespołowym. Pracujemy nad: rozwojem muzykalności, emisją głosu, budowaniem repertuaru, umiejętnością śpiewu solowego i zespołowego. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i licealnych.. | SP, gimnazjum, liceum | Alicja Kucharzewska-Samko | ZSO nr 4 ul.Turowskiego3 |
Sport, turystyka, taniec | |||
Dziecięcy Zespół Ludowy „Kłobuczki”Podczas prób zespołu dzieci uczą się sztuki śpiewu, tańca ludowego oraz poznają dawno zapomniane ludowe gry i zabawy. | od 7 lat | Małgorzata Szyłejko | ZSO nr 4ul.Turowskiego3 |
Teatr Tańca Teatr tańca to najprościej mówiąc forma spektaklu będącego połączeniem tańca współczesnego i teatru. Może pojawić się tu zatem słowo, śpiew, rekwizyty, dekoracje, kostiumy. W teatrze tańca nie istnieją stałe formy i zasady. Opiera się na twórczej swobodzie i otwartości, indywidualnej kreatywności. | od 5 lat | Małgorzata Szyłejko | ZSO nr 4 |
Taniec nowoczesny – hip-hop, street dance, videoclip dance, latino dance, cheerleaders.Taniec nowoczesny jest wszechstronny i bogaty w różnorodność stylów, dlatego każdy uczestnik może znaleźć w nim coś dla siebie. Taniec nowoczesny rozwija wytrzymałość fizyczną, koordynację, dodaje pewności siebie i pozwala na zawieranie nowych przyjaźni. | od 6 lat | Mariola Sudzińska | sala 202ul. E. Plater 3iZSOul.Turowskiego 3 |
Pracownia Tańca Irlandzkiego Nauka tańców z ćwiczeniami wzmacniającymi, korygującymi postawę oraz rytmiczno-wokalnymi. Treningi grupy opierają się na elementach tańca klasycznego(balet).Uzupełnieniem zajęć jest wprowadzenie do kultury irlandzkiej poprzez zabawy językowe. Przygotowany program jest prezentowany publiczności. | 6 -18 lat | Magdalena Faszcza | sala 202ul. E. Plater 3iZSOul.Turowskiego 3 |
Pracownia tańca Latino&Flamenco Nauka tańców z ćwiczeniami wzmacniającymi, korygującymi postawę oraz rytmiczno-wokalnymi. Treningi grupy opierają się na elementach tańca klasycznego(balet).Uzupełnieniem zajęć jest wprowadzenie do kultury krajów hiszpańskojęzycznych poprzez zabawy językowe. Przygotowany program jest prezentowany publiczności. | 6 – 18 lat | Magdalena Faszcza | sala 202ul. E. Plater 3iZSO ul.Turowskiego3 |
ArtEspaniol W zajęciach”Arte & Español” chodzi przede wszystkim o bliskie spotkania z kulturą hiszpańskojęzyczną pełne ciekawostek obyczajowych, tańca , muzyki i sztuki. Praca z dziećmi w formie gier edukacyjnych, zabaw ruchowych i elementów tańca- rozbudzają pamięć kinetyczną! Śpiewanie, rymowanie, słuchanie bajek i opowiadań. Uruchamianie zmysłów: wzrok, słuch, dotyk, węch i smak- te aktywności pozwalą utrwalać nowe umiejętności językowe. | od 6 lat | Magdalena Faszcza | sala 202ul. E. Plater 3iZSOul.Turowskiego3 |
Pracownia Turystyczna – Mali Podróżnicy Pracownia turystyczna “Mali Podróżnicy” 6-12 lat ”Mali podróżnicy” uczą się współpracy, wytrwałości oraz aktywnego spędzania czasu w rzeczywistości “niewirtualnej”. Pielęgnujemy hart ducha i ciała, ćwiczymy samodzielność, poznajemy nasze miasto, region oraz kraj poprzez gry miejskie i terenowe, wędrowanie, podróżowanie a także spotkania z zaprawionymi turystami egzotycznych wojaży. | 6 – 12 lat | Aneta Jastrzębska | sala 303ul. E. Plater 3 |
Zespoły turystyczno – krajoznawcze Zdobywanie wszechstronnej wiedzy o własnym regionie i o innych wybranych regionach kraju i Europy. Udział w wędrówkach, wycieczkach, rajdach i obozach. Zdobywanie oznak turystycznych. Organizacja i ocena masowych imprez turystycznych. Udział w znaczących ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach turystycznych. | 7 – 10 lat | Alicja Opalińska | sala 303ul. E. Plater 3 |
Sekcja strzelecka Nauka strzelania z karabinu pneumatycznego i sportowego. Udział w zawodach i imprezach strzeleckich oraz sportowo-obronnych. Uzyskiwanie odznaki i klasy strzelectwa sportowego, a także przygotowanie do zdobycia patentu i licencji strzeleckiej. | 12 – 18 lat | Zbigniew Ambrożko | Kryta strzelnica w ZSO nr 3 przy ul. Wańkowicza 1 |
Sekcja strzelecka – zajęcia (treningi) z broni kulowej i pneumatcznej. Udział w zawodach i imprezach strzeleckich oraz sportowo-obronnych od szczebla krajowego do ogólnopolskiego. | Od 12 lat | Wiesław Mroczkowski | j.w. |
Żeglarstwo turystyczne Kontakt z przyrodą, ruch na świeżym powietrzu i zabawę z rówieśnikami. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z żeglarstwem. Najmłodsi poznają turystyką wodną, oraz nabywają podstawowe umiejętności żeglarskie. Uczestnicy uczą się jak aktywnie i bezpiecznie spędzać czas nad wodą, Pokonują swoje słabości, poznają podstawowe manewry i zwroty. Do nauki wykorzystywane są łódki typu Optymist. | Od 6 lat | Jolanta Piotrowicz | |
Sekcja brydża sportowego Zajęcia są przeznaczone dla osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z brydżem oraz dla tych, które jak dotąd miały styczność tylko z brydżem amatorskim. Sportowa odmiana ułatwia kontakty i poznanie ciekawych ludzi. Zajęcia z gry już od pierwszych zajęć. Uczniowie są reprezentantami województwa warmińsko-mazurskiego. | Od ostatnich klas szkoły podstawowej | Arkadiusz Ćwirko,także Mirosław Cichocki – trener reprezentacji kobiet i juniorek – aktualnych mistrzyń świata | sala 304ul. E. Plater 3 |
Sekcja szachowa Gra w szachy uczy dobrej organizacji, rozwija koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Dzieci uczęszczające na zajęcia sekcji szachowej znacznie poprawiły wyniki w nauce. Uczestnicy biorą udział w rozgrywkach Ligi Szachowej. niektórzy uzyskali upragnione kategorie szachowe. Systematycznie organizujemy wewnętrzne turnieje z nagrodami. | 7-14 lat | Andrzej Janczak | sala 4 ul. E. Plater 3 |
Gimnastyka korekcyjna, turystyka i rekreacja Wyrabianie nawyku prawidłowej postawy poprzez harmonijny rozwój fizyczny i odpowiedni dobrane ćwiczenia. Wdrażanie do turystyki i rekreacji ruchowej | 5 – 19 lat | Wanda Tuma | Aula i sala 110ul. E. Plater 3 |
Pracownia żywego słowa z elementami logopedii | 3 – 20 lat | Magdalena Panasik | sala 313 ul. E. Plater 3 |
Modelarstwo | |||
Modele redukcyjne Budowanie modeli redukcyjnych z wykorzystaniem gotowych plastikowych zestawów oraz elementów z drukarki 3D, wykonywanie modeli kartonowych, makiet i dioram z zastosowaniem podstawowych technik modelarskich. | od 10 roku życia | Piotr Witkowski | sala 4 ul. E. Plater 3 |
Modele latające Budowanie rzutek, modeli styropianowych (również sterowanych aparaturą RC, z zastosowaniem elementów przygotowanych ploterem CNC), balonów, latawców i rakiet oraz modeli typu Świerszczyk i Jaskółka… | |||
Arduino – robotyka, elektronika i majsterkowanie Realizacja projektów z dziedziny elektroniki użytkowej z wykorzystaniem platformy Arduino. Projektowanie i budowa przedmiotów użytkowych oraz realizacja nietypowych projektów z zastosowaniem drukarki 3D oraz prostych narzędzi do obróbki ręcznej drewna, tworzyw sztucznych i metali. |
Reprezentantki Pałacu Młodzieży w Olsztynie Anna Plucińska-Furgał I m w kategorii K-45/50+ Małgorzata Furgał III m w kategorii K-SP i III m w leśnym konkursie w …
Zapraszamy na koncert piosenek Zbigniewa Wodeckiego w wykonaniu uczestników naszych pracowni wokalnych, muzycznych i nie tylko. 24.04.2018 godz. 17.00 Aula ZSO nr 4 przy …
“Cyrk” Splendor odkrywa, że dzisiejszą publiczność trudno jeszcze czymś zaskoczyć. Cyrkowcy stają przed trudnym zadaniem, by stworzyć atrakcyjną formę sceniczną. Niestety prześladuje ich rozespana Nuda, …
Pałac Młodzieży im. Orląt Lwowskich w Olsztynie z a p r a s z a do wzięcia udziału w XVI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Gitarowego „Gra …
Gąsienica przemienia się w motyla, brzydkie kaczątko w łabędzia, glina w rzeźbę, zaś kolory w obraz. Metamorfozy, przemiany są z nami wszędzie. Przekonują o tym …
Zapraszamy do udziału w ósmej edycji Przeglądu Piosenki Dziecięcej „Pozytywka”, który odbędzie się w dniach 15 i 16 maja 2018 w Pałacu Młodzieży im. Orląt …
Pałac Młodzieży
im. Orląt Lwowskich
10-562 Olsztyn
ul. Emilii Plater 3
tel. bezp.: (89) 527 32 69
fax: (89) 535 03 26